Ik ben het proces begonnen door een onderzoek te doen naar het bestaande Minute.
Ik wilde erachter komen welke problemen het bestaande Minute had en hoe deze opgelost zouden kunnen worden.
Hierbij heb ik verschillende methoden gehanteerd. Ik heb UX design experts benaderd, een heuristics evaluation uitgevoerd, pattern onderzoek gedaan en de huidige gebruikers gesproken over het programma.
Toen ik een idee had wat er moest veranderen heb ik doelgroeponderzoek gedaan.
Ik wilde weten hoe ik deze aanpassingen kon afstemmen op de eindgebruiker en hoe deze hierop zou reageren.
Om de doelgroep beter te leren kennen heb ik interviews afgenomen.
Wat interessant bleek uit de interviews was dat de doelgroep het liefst in stappen door een proces genomen werd.
Daarom ben ik met dit concept verder gegaan.
Ik heb gekozen om het proces op te delen in een duidelijk voor-, tijdens- en na proces.
Ook de individuele stappen in het aanmaken van een vergadering volgen een duidelijk stappenplan.
Ik heb in totaal 9 wireframe versies ontwikkeld.
Bij iedere nieuwe versie die ik had ontworpen heb ik de doelgroep benaderd en heb ik gebruikerstests uitgevoerd.
In de laatste paar versies heb ik ook 2 UX design experts en een visual design expert benaderd voor feedback.
Het uiteindelijke resultaat van dit project is met open armen ontvangen.
Decos was erg blij met de gemaakte stappen.