Mirage | Fictief logo ontwerp

Over deze Case

Cellular Design

Logo Design

Dit project is een greep uit een serie ontwerpen bestemd voor een game. Voor een hobbyproject is mij gevraagd om een aantal logo’s te ontwerpen die de wereld meer tot leven brengen. Dit logo betrefd een lokaal winkeltje genaamd Mirage. Dit winkeltje handeld vooral in kleding, harnassen en accessoires. De twist is dat de eigenaar denkt dat het een hoogwaardige winkel is, maar in werkelijkheid verkopen ze vooral verheven rommel. Het uitgangspunt voor dit logo was kitsch met een gevoel van trots vanuit de eigenaar.

De Briefing

Naam: 'Mirage'
Verkoopt: Accessoires & Harnassen
Kleurenpalet: Rood & Goud
Speerpunten:

- Moet erg fel en levendig zijn. De eigenaar denkt dat het een Luxe mode winkel is. Maar eigenlijk moet het kitsch en over de top overkomen.

- In de winkel ligt een rood tapijt met gouden accenten dat de winkel in tweeën splitst. Aan de ene kant staan accesoires, aan de andere kant harnassen.

- De winkel is niet groot. Het komt tussen 2 andere gebouwen in te staan. Het is dus geen grote onderneming.

- De naam ‘Mirage’ past bij het idee dat het meer een ‘show’ is. De eigenaar beseft dit niet. Hij denkt dat het gewoon een mooie hippe naam is.

- Om het ‘De eigenaar denkt dat het luxe is maar het is eigenlijk kitsch’ thema goed toe te passen moet je wat over de top gaan. Maar ga ook niet tè ver.

Over het Proces

Een van de belangrijkste punten in het ontwerp was het feit dat de winkel in tweeën gesplitst was door een rode loper. Ik vond het leuk om dit element mee te nemen in een vroeg stadium van het proces.

Echter bleek dit lastiger te zijn dan ik hoopte. Op dat moment ben ik mij meer op het arabische thema gaan storten. Uiteindelijk vond de klant het laatste logo op de 2e pagina het mooist.

Ik was alsnog niet helemaal tevreden omdat ik het gevoel had dat er iets miste. Hierdoor ben ik doorgegaan met het ontwerpen en is het uiteindelijke logo ontstaan.

Achteraf ben ik blij dat ik dit gedaan heb. Ik ben van mening dat het eindersultaat er sterker van is geworden.

Proces

Zie meer:

Choklet | Een Chocolade gethematiseerde kook app.

The Emoticon | Een fictief logo ontworpen voor een café.